DOKUMENTY POTRZEBNE DO UZYSKANIA POZWOLENIA NA BUDOWĘ

  1. Akt notarialny działki.
  2. Mapa sytuacyjno-wysokościowa do celów projektowych w skali 1:500.
  3. Zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy.
  4. Warunki przyłączenia obiektu do sieci energetycznej.
  5. Warunki przyłączenia obiektu do sieci gazowej.
  6. Warunki przyłączenia obiektu do sieci wodociągowej.
  7. Warunki przyłączenia obiektu do sieci kanalizacyjnej lub zaświadczenie o braku kanalizacji sanitarnej i konieczności wykonania zbiornika na ścieki lub przydomowej oczyszczalni.
  8. Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej lub warunki na projektowany zjazd i decyzja na jego lokalizację.

 

DROGA DO UZYSKANIA POZWOLENIA NA BUDOWĘ

 

 FAZA 1

  1. Sprawdzenie przeznaczenia działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego – złożenie w urzędzie gminy wniosku o wydanie zaświadczenia ( w przypadku braku miejscowego planu należy złożyć wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy dla działki).
  2. Zlecenie geodecie wykonania mapy sytuacyjno – wysokościowej do celów projektowych w skali 1:500, która będzie podstawą do rozpoczęcia procesu projektowania budynku.
  3. Złożenie wniosków o wydanie warunków dostaw mediów (zakład energetyczny, gazownia, zakład gospodarki komunalnej – wodociągi i kanalizacja).
  4. Uzyskanie zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej lub warunków na projektowany zjazd od zarządcy drogi:
  • w urzędzie gminy – w przypadku działki położonej przy drodze gminnej;
  • w zarządzie dróg powiatowych – jeśli działka znajduje się przy drodze powiatowej.


FAZA 2

  1. Przedstawienie projektantowi założeń, wymagań i pomysłów dotyczących formy i układu funkcjonalnego oraz usytuowania budynku na działce – w przypadku wykonywania projektu indywidualnego zgodnie z wizją inwestora.

 

LUB

  1. Adaptacja, przystosowanie projektu katalogowego do działki, lokalnych uwarunkowań oraz wymagań miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub warunków zabudowy.
  2. Wykonanie całości projektu, który składa się z:
  • części architektonicznej,
  • części konstrukcyjnej,
  • zagospodarowania działki,
  • opracowania wewnętrznych instalacji (wod. – kan., centralnego ogrzewania, elektrycznej, gazowej),
  • projektów przyłączy mediów,
  • projektu wyłączenia gruntu z produkcji rolnej, czyli wyznaczenia części działki, na której znajdzie się budynek, niezbędna infrastruktura techniczna, dojście i dojazd.
  1. Złożenie projektu do urzędu, gdzie obywa się sprawdzanie zgodności dokumentacji z przepisami ogólnymi i uwarunkowaniami lokalnymi.  Klient może powierzyć projektantowi nadzór nad postępem tych prac wypisując stosowne pełnomocnictwo. Reprezentowanie interesów inwestora pozwala mu zaoszczędzić czas i uniknąć wizyt w urzędzie.
  2. Wydanie decyzji pozwolenia na budowę. Urząd zwraca inwestorowi 1 z 3 egzemplarzy złożonego projektu. Budowę można rozpocząć, kiedy decyzja otrzyma status wykonalności – stanie się ostateczna.